Sol Yanım Hala Çok Acıyor Anne

Gönderen Dert Ortağı 08 Mayıs 2010
http://img49.imageshack.us/img49/8237/53904358jl7.jpg
Merhaba Anne,
Yine ben geldim.
Merak etme artık büyüdüm de geldim.
Anneler  de Babalar gibi merak eder biliyorum;
öğrendim.
Artık Ali'nin söylemesine gerek kalmadı Anne.
Okulum  bitti,
Artık çalışıyorum.
Dedim ya sana artık büyüdüm ben Anne.
Büyüdüm büyümesine de;
Hala acıyan yanım geçmedi.
Hani demiştim ya sana;
"Sol yanım çok acıyor anne
Hem de hergün acıyor Anne her gün" diye
Sol yanım hâla çok acıyor anne.
Hergün sabah uyanıp
okula gider gibi işe gitmek için,
Hazırlanmak tek başına...yalnız
İnan çok ağrıma gidiyor anne
Bazan o küçük yaşıma 
tekrar dönebilsem diyorum.
Biliyor musun Anne
Ali'yi özledim,
Saçları örülü Ayşe'yi özledim...
Öğretmenimi özledim anne.
Ama bu imkansız biliyorum
Giden zaman geri gelmiyor anne.
Hayat büyüdükçe daha da zor 
Hep bir yarış, hep bir savaş
Bir şeylerle nedenli ya da nedensiz
"Çıkar" denen o pis şeyi de öğrendim,
Asıl okulun Hayatın ta kendisi olduğunu
Şimdi daha iyi biliyorum anne.
artık babamı daha iyi anlıyorum
"beni okula sen götür dediğimde
kızım iş"
Ağlamaya başladığımda
"kızım ekmek"deyişini
İşte bu yüz den belki de,
Sol yanım hala acıyor anne. 
hemde artık daha çok 
Artık babam da yok
o da seninle birlikte anne
Artık yapayalnız ve kimsesizim anne
Biliyorum anne bazan kızıyorsun bana
artık eskisi kadar gelmiyorsun diye
Dedim ya hayat çok acımasız
Sana istediğini istediğin zamanda
yaptırmıyor.
Sürekli engeller koyuyor önüne.
Ama merak etme 
Hani her gelişimde toprağından aldığım
biriktirdiğim kavanoz vardıya
o hâla başucumda
ve yine hergün onu 
ve üzerinde ki resmini öpmeden 
başlamıyorum güne.
Biliyor musun 
Hâla gizli gizli konuşuyorum o nunla
Hem artık kavanoz da çift oldu,
Resimde.
artık ikinizle de 
bu şekilde konuşuyorum
Ne yapayım anne hala çok özlüyorum
ve Sol yanım hâla çok acıyor anne
Şimdi gidiyorum anne
hep dediğim gibi
"toprağını öpeyim
sen de rüyama gel beni öp"
Baba mı da getir olur mu anne
Ne olur gel 
Çünkü Sol yanım hâla çok acıyor anne
Hem de çok 
Seni Çok özledim .
Seni Çok Seviyorum Anne


Ayla Aydemir'in "Sol Yanım Acıyor Anne" adlı şiirine ithafen



Dert Ortağı






sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: