City Sisters ve Ramazan'ın ruhu

Gönderen Dert Ortağı 30 Ağustos 2009
Müslümanlar için Ramazan öyle bir vakittir ki gecenin karanlık vaktinde ailecek ne yiyeceğinizi aha önceden hazırlamanız gereken, takvimlerde günlerin nasıl akıp gittiğini fark ettiğiniz, ilk hilali bekleyip ne zaman teravihe gideceğinizi kestirdiğiniz ve bir aylık bir oruç ibadetinin ardından bayram yaptığınız bir zamandır. Evet Ramazan… Ne kadar muhteşem, bereketli ve kutsal bir ay…

Altı yıl önce değişen hayat

2003 senesine ilk Müslüman olduğum Ramazan’dan şu ana kadar-ki altı yıl oluyor- benim beklentilerim ve planlarım oldukça değişti.

İlk Ramazanımda zamanı nasıl planlarım ve bütün bir gün boyunca yiyip içmeden nasıl hayatta kalabilirimin hesabını yapıyordum. Çünkü bütün hayatım boyunca hiç böyle bir deneyim yaşamamıştım.

İslam’a girmeden önce bunun delilik olduğunu düşünüyordum. Aslında tam olarak okuyup öğreninceye kadar, Müslüman olmadan önceki zamanlarımda insanların tüm bir ay boyunca hiçbir şey yiyip içmediklerini düşünüyorum. Ancak okuduktan sonra, gece yarısı sabaha doğru ve akşama doğru yiyip içilebilindiğini öğrenim. Dürüst olmak gerekirse en çok akşam yemeğini hazırlamak için vakit harcadım.

Ancak yıllar geçip bilgim arttıkça iftar yemeklerini hazırlarken daha az vakit harcadım. Çünkü insanların iftarda gerçekten de çok yiyemediklerini ve çoğu yemeğe el sürülemediğini gördüm.

Sonra kendimi, açlığımdan çok Ramazanla alakalı daha çok beklentiler içinde buldum. Manevi lezzetler almak ve Allah’la irtibatımı kuvvetlendirmek istedim.

Bu yüzden bu aydan en üst düzeyde nasiplenebilmek için bir plan yaptım çünkü Allah Kuran-ı Kerim’de “Ey inananlar! Oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi, Allah’a karşı gelmekten sakınasınız diye, size de sayılı günlerde farz kılındı.” (Bakara 2-183)diyor.

Ayrıca Hz. Muhammed “ Şanı yüce ve azametli Allah şöyle buyurmuştur: “Her bir iyilik için on mislinden yedi yüz misline kadar karşılık olabilir, fakat oruç başkadır. Çünkü oruç benim içindir ve onun ecrini ben vereceğim. Ancak oruç müstesna, çünkü o, Benim içindir. (Çünkü ben yemem, içmem ve bütün beşerî sıfatlardan münezzehim.) Dolayısıyla ben, onun mükâfatını (hususi bir şekilde) bol bol vereceğim.” Oruçlu için iki sevinç vardır: Birincisi orucu açtığı zamanki sevincidir. Diğeri de Rabbi'ne kavuştuğu zamanki sevincidir." der. (Müslim)

Yine Peygamberimiz, “Kim iman ederek ve sevabını Allah'tan umarak Ramazan orucunu tutarsa, Allah onun geçmiş günahlarını affeder.Kim inanarak ve sevabını Allah'tan umarak Ramazan ayının gecelerini ibadetle ihya ederse geçmiş günahları affolunur.”

“Kim Kadir gecesini, faziletine inanarak ve alacağı sevabı Allah'tan bekleyerek ibadet ve taatla geçirirse geçmiş günahları bağışlanır” (Buhari)

Ramazan programım

Sabah namazı vakti: Sabah namazının ikişer sünnet ve farzından sonra en az iki sayfa Kuran oku.

Sabah saat 6: Kızım uyanır, kahvaltısını hazırla.

Sabah saat 7: İşe git (Bu sadece Salı, Çarşamba, Cuma günleri saat 12:30’a kadar.)

Saat 8-12.30 arası: İşte (genellikle işteyken çok zikredip aralarda Kuran okumaya çalışırım) ama işin dışında genellikle kızımı Ramazan’la ve onun anlamıyla alakalı eğitirim.

Öğlenden sonra saat 1: Eve dön. İftar için hazırlık yap.

Öğlenden sonra saat 2: Öğlen namazını kıl.

Öğlenden sonra saat 3: Kızınla İslami çizgi filmler ve Peygamberimizin hayatıyla alakalı filmler seyret.

Öğlenden sonra saat 5: Kocanı iş dönüşü karşıla ve ikindi namazını kıl.

Öğlenden sonra saat 5-İftar arası: Aile zamanı. Beraber Kuran okuma ve İslam’la ilgili konuşmalar.

İftar: Dua, namaz ve yemek.

İftar sonrası: Kocam camiye gider ve ben kızımı uyuturum. Sonra benim için Kuran okuma ve sahur hazırlama vaktidir.

Bu zaman çizelgesi bana tüm ay boyunca yardımcı olur. Mükemmel bir program olmayabilir ama tamamı mükafat ve güzellik dolu bu özel aydan istifade etmeme vesile oluyor.

Ramazan nimetleri

Aşağıdaki hadisin ifade ettiği gibi tüm Ramazan ayı boyunca şeytanların zincirlendiğinin belirtilmesi hep aklımdadır: “Ramazan geldiğinde; Cennetin kapıları açılır, cehennemin kapıları kapanır ve şeytanlar zincirlenir.” (Buhari)

Birçok kişi bu hadisi şu şekilde yorumluyor; bir insan Ramazan ayında günah işliyorsa bu onun acizliğindendir çünkü şeytanlar zincirlenmiştir. Bu gerçekten de benim kalbimi temizleyip, iyi niyet ve düşüncelere sahip olmam için beni motive ediyor.

Aslında bunu çok güven verici buluyorum, bunu bilmek bana emniyet ve güven hissi veriyor.

Beni motive eden bir diğer nokta ise bu ayda, bu kutsal zaman diliminde bize rehberlik ve yardım etmek üzere Kuran-ı Kerim’in insanlığa indirilmiş olması.

Allah, Kuran’da bunun ne anlama geldiğini şöyle ifade ediyor: “O Ramazan ayı ki, insanoğluna bir rehber, bu rehberliğin apaçık bir delili ve ... yanlıştan ayırt edici bir ölçü olarak Kur'an ilk defa bu ayda indirildi.”

Kuran’ın Hz. Muhammed (sav)’e indirilmeye başlandığı asıl gece Kadir gecesidir. Bu geceyi ibadetle geçirmek bin ay ibadetten hayırlıdır. Bu yüzden Ramazan’ın son on gecesini Kuran okuyarak ve ibadetle geçirmeliyiz.

İlk başlarda özellikle sabah namazı için erken saatlerde kalkmak benim için çok zordu. Ancak sonunda alıştıktan sonra teheccüd namazı kılmaya alıştım. Kendimi günün geri kalan bölümünde çok iyi hissettim ve uykusuzluktan dolayı hiç sıkıntım olmadı. Bilakis hem ruhen hem de zihnen daha enerjik ve dinç hissettim.

Ramazan “Kur'an ayı” olarak anılır. Bundan dolayı bu ayda Müslümanlar mümkün olduğunca çok Kuran okumalı.

Camilerin büyük bölümünde hem teravihte Kuran’dan bir cüz okunur, ve bu ümmetin bir parçası olma hissini bu dönemde daha çok hissedersiniz, geçmişi, şimdiyi, Rabbimizi, peygamberimizi ve onun arkadaşlarını daha iyi anlarız.
Ramazan sonunda Kuran’ı tümden hatmetmiş olursunuz.

Ve Ramazan Bayramı

Ramazan ayının sonuna yaklaşılınca bayramın başlaması için dolunayın görünmesini bekleriz. İtiraf etmeliyim ki telaşe içinde de olsa bayram alışverişini seviyorum ama evde, ama uzakta kızım için bayram alışverişinde özel bir şeyler bulmak beni mutlu ediyor.

Ayrıca tüm bir ay boyunca oruç tutabilme başarısının mutluluğunu da hissediyorsunuz.

Bayram sabahı bayram namazına gidersiniz ama ondan önce fitrelerinizi vermiş olmanız gerektiğini de unutmamanız lazım.

Bayram mutluluktur, dostlarla ve komşularla paylaşmadır.


________________________________________



Amirah Bouraba, 2003 senesinde Müslüman olan bir bayan. Yerel bir İslami okulda öğretmenlik yapıyor ve Islam Channel’ da “City Sisters” isimli bir programın da yapımcısı. Oxford Üniversitesi’nde de “İslam’ı ve Müslümanları anlamak” konusunda çalışmalar yapıyor. 2007 senesinde anne olan Bouraba’nın Safiye isimli bir kızı var.

Hasan Uncular / TİMETURK
sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: