Dünyanın En büyük cezaevi Gazze

Gönderen Dert Ortağı 27 Ağustos 2009
Gazeteci Abdullah Küçükaytekin, Gazze'deki çocukluğu fotoğrafladı. Nasıl mı? Önce Gazze'ye gitti, savaşa, yokluğa, direnişe... Ardından O çocukları buldu. Ellerinde taş, kalplerinde ise derin bir acıyla bekleyen çocukları. Onlardan çizmelerini istedi Küçükaytekin, hiçbir konu vermeden, hiçbir şey söylmeden. Sadece çizmelerini istedi. Kalplerinden ve zihinlerinden geçenleri Türkiye'ye anlatmak... Bayrampaşa cezaevinde sergilenen resimler yalnız meraklıları değil kalbi olan herkesi bekliyor. Eğer Gazze'de çocuk olmak nedir sorusuna bir cevap arıyorsanız...

Abdullah Küçükaytekin'e sorduk, Gazze'den İstanbul'a uzanan bu resim yolculuğunu. Bizi kırmadı ve cevapladı, o anlattı biz dinledik. Kalbimizin bir yarısı Gazze oldu.



Gazze'deki öğrencilere resim çizdirme fikri nasıl hayata geçirdiniz?


Gazze Milli Eğitim Müdürü ile saldırılardan iki gün sonra tüm okullarda resim yaptırmak istediğimizi paylaştık. Buna çok olumlu yaklaştılar, neticede öğrenciler kalem kağıt vererek hiçbir konu belirlemeden onlardan sadece içlerinden geldiği şekilde resim yapmalarını istedik.

Filistin'de iki şey durmaz, biri şehadet biri eğitim

Okullar açık mıydı o sırada?

Saldırıların ertesi günü okullar açıldı Gazze'de. Filistin'de sekteye uğramayan iki şey var biri şehadet biri de eğitim. Çatışmaların ve savaşın ortasında her zaman önlüklü çocukları görebilirsiniz. Bir yere bomba düşerken diğer tarafta eğitim kesintisiz bir şekilde devam eder. bU Filistin gerçeğidir.

"Bacaklarımı kaybettiğim yeri çiziyorum"

Çocukların resimlerinde ilginizi en çok çeken şey neydi?

Çocuklar bilindik çocuk resimlerini yapmıyorlardı yani parıl parıl parıldayan bir güneş ve hemen altından geçen mavi bir nehir yoktu çocukların resimlerinde. Savaşın bıraktığı acı ve hüzün vardı. Kimisi ölen babasını kimisi de ölen abisini resmediyordu. Hem bir acı hep bir burukluk vardı. Bir çocuğa nereyi resmettiği sorduğumda şu cevabı aldım, "Bacaklarımı kaybettim yerin resmini yapıyorum".

Dünyanın en büyük cezaevinden Bayrampaşa cezaevine

Resimleri Türkiye'de nerede sergileyeceksiniz?

Bayrampaşa'da ceza evinde sergileyeceğiz. 25 metrelik bir resim var bu resimde Gazzeli gençlerin çizmesini istedik. Bu resim oldukça büyük olduğu için Bayrampaşa'yı tercih ettik.

Yani Dünyanın en büyük cezaevi Gazze'den, Bayrampaşa cezaevine bir yolculuk

Evet aynen öyle
































Tuba OLĞAÇ/TİMETURK
sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: