Guantanamo'nun en genç mahkumu özgür

Gönderen Dert Ortağı 27 Ağustos 2009
http://img188.imageshack.us/img188/7438/2708200915323742812962.jpgABD terörist olduğuna karar verip Küba'daki üssü Guantanamo'ya götürdüğünde henüz 12 yaşındaydı. O çocuk 7 yıl sonra serbest bırakıldı. Çocuğun ilk sözü ise şu oldu: Bir gün annemin yanına dönmeyi ümit ettim.

ABD'nin Guantanamo tutukevinden 3 gün önce serbest bırakarak ülkesi Afganistan'a gönderdiği Muhammed Cevad, tutuklanıp Guantanamo'ya gönderildiğinde 12 yaşında olduğunu söyledi.

Britanya'nın saygın gazetelerinden The Times'ın internet sitesinde yer alan mülakatta Cevad, tutsak olarak geçirdiği 7 senesini anlattı.

2002 yılının Aralık ayında, 12 yaşındayken, Amerikan özel kuvvetlerini Kabil'e götürmekte olan bir cipe el bombası attığı şühpesiyle gözaltına alınan Cevad, olayda iki asker ve bir çevirmeni yaralamakla suçlanıyordu.

İlk olarak Kabil'in kuzeyindeki bir hava üssüne götürülen Cevad, daha sonra ABD'nin Küba'daki tutukevi Guantanamo'ya nakledilmişti. ABD'de görülen davada hakimin, baskı altında ifade verdiğine hükmetmesinin ardından Cevad serbest bırakılmıştı.

AFGANİSTAN'DA OLMAK HAYATIMIN EN MUTLU ANI

Guantanamo'da 6 yıl olmak üzere toplam 7 yıl süren tutukluluk halinden sonra memleketinde ailesi ve arkadaşlarıyla bir araya gelen Cevad, “Bütün bunlardan sonra Afganistan'da olmak hayatımın en mutlu anı” dedi.

Cevad, “Hiçbir şey yapmadım, beni boş yere aldılar. Tek yapabildiğim bir gün özgür kalıp ülkeme, annemin yanına dönmeyi ümit etmekti” diye konuştu.

Aile dostlarının anlattığına göre Cevad, ülkesine döndüğünde, aradan geçen sürede çok değiştiği için annesi tarafından tanınmamış. Heyecandan bayılan kadın, ancak oğlunun başındaki doğum izini görünce ikna olmuş.

KARZAİ EV SÖZÜ VERDİ

Devlet Başkanı Hamid Karzai, Cevad ile görüşmesinde kendisine Kabil'de bir ev sözü verirken, Savunma Bakanı Abdürrahim Vardak da yurt dışında okumak isterse eğitim masraflarını karşılamayı önerdi.

Aile dostları Cevad'ı dokuz ay boyunca aradıklarını, başına ne geldiğini öğrenemediklerini söylüyor. Annesi onun Guantanamo'da olduğunu Uluslararası Kızılhaç Komitesinden bir yetkilinin evlerine yaptığı ziyaret sırasında öğreniyor.

Guantanamo'da mahkumlara işkence edildiğini, yemek verilmediğini ve uyutulmadıklarını anlatan Cevad, İslam'ın ve Kur'an-ı Kerim'in aşağılandığını da öne sürdü.

HERŞEYİ ANLATACAĞIM

Yaşananların tümünü Kabil'de düzenleyeceği basın toplantısında anlatacağını belirten Cavid, “Hapisteydim ve hiç mutlu değildim. Beni tehdit ettiler. Bunların hepsini anlatacağım” diye konuştu.

Avukatı Eric Montalzo, yaşına rağmen Cevad'a yetişkin gibi davranıldığının altını çizdi. Amerikalı yetkililer, Cevad'ın Guantanamo'dan bırakılan en genç tutsak olduğunu kabul ediyor, ancak Cevad'ın yakalandığında 18 yaşında olduğunu savunuyor.

Muhammed Cevad'ın geleceğe dair planlarının başında eğitim almak geliyor. Cevad, “önce ülkesinde, sonra 'belki' yurt dışında eğitim alarak doktor olmak istediğini' söylüyor. ABD'de okumak isteyip istemediği sorusuna ise “Henüz plan yapmadım” diyor.
sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: