Saraydan Zindana Mektup Var!

Gönderen Dert Ortağı 30 Ağustos 2009
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi62IrMAq4UKiUW4waii6_VPFSmEClDsLoBMmCF-AuPlh5BnO4sWwsOGQLn7_pcsHWAR-nkEkh6_ScyopaYuseKOHdQFfaG3GOa91laZwEY_SxGY33a5I17jOlIRe30Lo2-ZUAYiMnN8YXW/s400/mektup3.jpg

şimdi ben susayım sen dinleme
...

ey aşkta yeni yetme! canı cana heder ettiren ahsen! aşk alınıyor altında kaldığı tüm kelamları üstüne sen alınma ben sana aşk değil(d)im! bir hüzün boyu serpilmişsin züleyha’nın gözlerince... öl'esi güzelsin ki kanıyorum sağ elimde sivri uçlu bıçak tut(uşturul)madan.


sen bir baktın alem içlendi... sen bir baktın izsiz bir gece arası dizinden düş’tüm annemin.

sen bir baktın... topluklarımdan sarsıldım işte böyle!

sen bir baktın huriler yüz görümlüğüne bedel cennetimi istedi!

sen bir baktın a(h)dımı bildim!

bir sen bak! körüm!




keşke bu kadar aşk olmasaydık!
kim okumuş kulağına sâla diye ki yusuf züleyha’ya yar ola! beklenen sen değilsin! korkmuyorum zamanın zarara çaldığı bu dehliz köşelerinde gölgenin düşeceğini zanettiğim eşiklerde öylece durmaktan akrebin yine dil hevasına sızdığı an kadar! söyleseydin ya Yusuf bir dil altına kaç yalan sığar! kaç kaçamakta insanlık kaçar! kendime ne çok sus’um var sana en çok anlatacağım hiçbirşey kadar



a’sem yar!
kime astın kulaklarını böyle? veray-ı perdeler sereserpe züleyha'nın gözlerinin dibinde. aşka ziyan olmadı mı yaptığın? sahi kaç terkediliş de başın okşandı babanca. daha göçmeden a'lam annen mezarında! zevk diyarında mahzunluk düşmüşken aşklarabir rüyan hayra varsaydıo kuyunun kenarından geçerdi kervan...


sonrasını en iyi sen bilensin…….
ardı dayan(a)madı doğruya bir yalanı kendine hak sayanın!


aşka çelme taktın kaldın altında! kendi ipini pazara çıkarmak da neymiş Yusuf… şimdi bu gelinlik kız tafraları neyine ? kimden haya ediyorsun (güya) örtüsüz bersiz ! ki ırzına geçilmiş senden habersiz!



leyl yar’am!

güneşin her doğuşunda nazarından haya ettiği günah güzelim.. duruşun istanbul’a dolunay! yağmurun bile öyle latif elleri yoktu her gökyaşı sonrası toprak kokan… bu baş bedenime yükken Nil yeşili gözlerin nasıl aklımdan gider? aklım gider Yusuf aklım gider! yok mu muhacir bir yürek (s)aklımı alıyorlar!
oysa... zenimsin yarr! gelecek/sen! gidecek var!



sen yine haviye makamında ödenecek bedellerin ayıbına ölüme ölecek kadar kal! aşka velu kaldıkça aşk kalsın ardına!


münadilerin diline düş Yusuf!
sen ki ; muhsane kadınların yazmasını sıyıran na’mahrem el! sen ki ; helum anların hazzından çıldıran zenb! zerk etmek bize düşmezdi ama sen şehvetin adına aşk takmışsın! titre ve sarsıl dört duvar arası aşka kendini şirk koşmaktan o zindandasın! girsen de alemin gözüne sultan kılınsan da Mısır’a sen gömleği önünden yırtılansın! sür cenabet beznini babanın gözlerine sür! haya etmezse o öz züleyhâ'yı kurtlar parçalasın! o Nil kıyısında alemin nazarına süzülen saçlarım eteğime doğransın iftiraysa ah'ım Yusuf'a!


bir beyaz lekeydi aşk... dilimi guslet!



kurtlara haber salın kan kokuyor bu diyar! zayii karanlıklarda aslımı oynuyorken gri kentlerce sobelendim. oyun’du adı... bir deli taş attı kuyuya yar’a al(lın)dı dokuz kat çarşafa bezenmiş haya! züleyha yar(a)!
ki ben değildim Yakup’un gözlerine mil çeken acının zanlısı! bu kıssada tüm replikler yalan ben değildim bir kelamdı seni Yusuf sandıran



Hadi bana şimdi 'Nil rüzgarları avutur'de merhabası eyvALLAH kokan küflü sevda yazgısını'

'Meryem hor görmedi seni öz yusuf alınmadı' de'
'gömleğimi arkadan yırtışını bilmese de yar bilir' de Yaradan!




aşk sustu...dilinin altında züleyha...

nikahın düş/tü yürek araf'ımda!





( 'Ancak Güzele baktığında güzelleşti göz..

Yusuf en çok Züleyha onun gözbebeklerine mühürlüyken güzeldi..' )





Züleyha Çay
sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: