Brunei'de Ramazan

Gönderen Dert Ortağı 24 Ağustos 2009
http://img33.imageshack.us/img33/9126/240820091646116611025.jpg

Brunei'de gayrimüslimler Müslümanlara saygılarından oruç tutuyor. Oruç tutmayanları da en azından Müslümanların önünde hiçbir şey yeyip içmiyor. Kimilerinin arkadaşlarına saygı ile başlayan oruç yolculuğu tüm Ramazan'ı oruçlu geçirmeye kimilerininki de İslam'a girmeye varıyor. İslam'a girmeyi düşünen kişiler de ilk olarak orucu deniyor.

"Ramazan ayı orucunu tutmakta benim için hiçbir sorun yok. Özellikle herkesin oruç olduğunu görünce gün boyu hiç yorgunluk ve açlık hissetmiyorum". Güney Doğu Asya'nın küçük bir Müslüman devleti olan Brunei vatandaşı gayrimüslim Eddie Leung işte böyle konuştu.

Brunei Darict gazetesi geçen Pazar günü (dün), Leung'un şu sözlerine yer verdi; "arkadaşlarımıza ve ailelerimizin Müslüman fertlerini saygı göstergesi ve toplumumuzda sosyal birliktelik vesilesi olarak oruç tutuyoruz. Belki tüm ayı oruçlu geçirmiyorum ancak mümkün olduğu kadar tutmaya çalışıyorum. Özellikle ben sıradan günler ile oruç günleri arasında büyük bir fark görmüyorum. Gündüz işte geçirdiğim saatler bana yemek ve içeçeği düşünmememde yardımcı oluyor."

Bilgi toplama şirketlerinden birinde çalışan 24 yaşındaki Vinc Jiao ise şöyle dedi; "üniversitede okuduğum yıllardan beri oruç tutmaya alıştım. O sıra üniversitenin yurdunda Müslüman arkadaşlarla kalıyordum. Oruç tuttuklarını gördüm ve onlar gibi yapmayı deneme merakım arttı ve yaptım. Bu hal gittikçe ilerledi ve her geçen sene oruç tuttuğum günler tutmadığım günlerden daha fazla olmaya başladı".

Jiao şöyle ekledi; "üniversite yurdunda Müslüman, gayrimüslim herkes oruç tutuyordu. Üniversitenin mutfağı gündüz kesinlikle açılmıyordu. Bu durum başta oruç tutmak zorunda kalmama sebep olmuştu. Açıkçası başta oruç tutarken çok yoruldum. Bu hisler artık kayboldu."

Arkadaşlarına saygısından gündüz boyunca yemek yemeyen bir diğer isim de Poli Gang şöyle konuştu; "oruç tutmayı düşünmüyordum ancak onlar yemeden içmeden ben de hiçbir şey yemiyordum".

İlkokul öğretmeni olan Vi Shon Heyav ise şunları söyledi; "ben oruç tutmuyorum ama edep ve saygımdan ve de diğer dinlere hürmetin öneminden ötürü oruçluların önünde birşey yemiyorum".

Tecrübe

Diğer taraftan Timbrong bölgesi polis bürosunda memur Chadli Hacı Salih; "gayrimüslimler oruçta bizlere katılarak İslam'ı tanımak istiyor. İslam'a girmeyi düşünen bir kimse önce İslam'ın ibadetlerini oruç aracılığıyla tecrübe etmeye başlıyor" diyor.

28 yaşındaki Hacı Hamide Dorman ve Salih, Malezya'da eğitimleri esnasında İslam'ı duyan öğrencilerden birçoğunun Müslüman arkadaşlarıyla kademeli olarak oruç tutmaya başladıklarına ve bazılarının sonunda bütün ayı oruçlu geçirir olduklarına işaret ettiler.

Dorman, orucun bazılarının İslam'a girme sebebi olduğunu da ekleyerek buna bir arkadaşının Ramazan ayında oruç tutmasını ve akabinde Müslüman olmasını örnek gösterdi.

Brunei güneydoğu Asya'da küçük bir İslam devleti. Nüfusunun çoğunluğunu Malay Müslümanları oluşturuyor. Ülkede ayrıca büyük kısmı Hıristiyan olan çok sayıda Çinli ve çok az da Budist de yaşıyor.

Gayrimüslimler Müslümanlarla beraber ilk defa oruç tutmuyor. Bu hal neredeyse her sene İslam dünyasında tekrarlanıyor. Hedefleri ise; bazen Müslümanlara saygı ve sosyal birliktelik, bazen Avrupa şehirlerinde bazı bölgelerde görüldüğü gibi; dinler arası anlayış, bazen de 2007 ve 2008 yıllarında bir dizi Amerikan üniversitesinde görüldüğü gibi tamamen meraktan kaynaklanan tecrübe olmak üzere çeşitli.

Defne Bayrak / TIMETURK
sayac Kez Okundu
DertOrtagimblogspot.com

0 Yorum

Yorum Gönder

Yeni Düşenler

Abonelik:

E-Posta Adresini Gir: